dijous, 23 de febrer del 2012

Per on comencem?

Ni brots verds, ni túnels, ni llums, ni altres metàfores... L’horitzó a curt i mig termini és complicat i cal actuar. Conscients de les dificultats que com empresaris estem vivint/patint, no tenim altre remei que fer un cop de timó.

La majoria apunta que tot és qüestió de vendes. Si augmentessin les vendes tot aniria millor. Sí noi, és cert, si les vendes tornessin a volums de fa tres o quatre anys tot es resoldria. S’insisteix en el departament comercial i se’l pressiona tant com es pot per aconseguir les vendes desitjades. Però tot i això, les vendes no es recuperen...

Pensar que tot passa per augmentar les vendes és confondre els símptomes amb les causes. Podríem obrir aquí un debat mèdic: cal atacar el símptomes que provoca una malaltia o cal anar a cercar l’origen, saber què provoca aquesta malaltia? Jo sóc partidari de la segona opció i vull traslladar aquesta opinió al món empresarial.

Així doncs, sabedors que les vendes no es recuperaran per art de màgia (ja sabem com està el mercat...), cal abordar un seguit de mesures.

Si heu llegit fins aquest punt i esteu d’acord amb el que he exposat, us pregunteu: molt bé, i per on comencem??

Doncs bé, més enllà de promeses enlluernadores i respostes miraculoses, us proposo 10 àmbits d’actuació. Les petites (o grans) accions que anem desenvolupant en cadascun d’aquest àmbits sumaran i ajudaran a resoldre problemes i a millorar com a companyia. No parlo de solucions definitives ni de cap recepta màgica, però no em podeu negar que és un bon índex de mesures a abordar de manera immediata. A més, estic convençut que la majoria d’empreses són autosuficients per abordar-les.

Aquest és el meu decàleg:
1.    Revisar els estats financers (compte explotació, balanç i cash flow)
2.    Producte i/o servei
3.    Política de compres
4.    Personal: implicació, compromís i –si és necessari- redimensionament
5.    Productivitat i competitivitat
6.    Comunicació i imatge
7.    Aliances, acords,... (un cop més, cal insistir en la dimensió)
8.    Sistemes d’informació
9.    Política comercial

i  lògicament, last but not least,
10. Repensar la companyia

En següents posts us exposaré el per què de tots aquests punt i aniré proposant un seguit de mesures per a cada un d’ells. Espero que us siguin útils aquestes aportacions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada