dijous, 31 de març del 2011

No feu fora el/la telefonista

Des de fa ja bastant temps s’ha convertit en normal que quan truquem a qualsevol empresa, petita o gran, ens surti una màquina que ens comença a demanar que anem prement diferents números de l’aparell telefònic en funció de l’objecte de la trucada.

Suposo que això deu formar part d’alguna idea que a algun fabricant de centraletes se li va acudir algun dia per vendre’n més amb el gran argument que així s’amortitzava la inversió més ràpidament. Mireu, això podria ser lògic des del punt de vista del venedor de centraletes, però el que em costa d’entendre és que això convencés a tants responsables d’empreses, més enllà de les denominades ”utilities” per les que, sí o sí, has de passar sense remei.

No ens omplim tots la boca dient que les empreses són servei i que tant important és l’atenció al client? A algú li agrada sentir aquesta veu metàl•lica que és capaç de demanar-te fins el número 9 a la primera tongada, obrint-se diferents opcions, les quals continuen demanant més numerets, venint ganes de penjar? Suposo que una bona raó, com deia abans, deu ser l’estalvi. Segur que això es mira bé? Tan important és el cost anual d’un/una telefonista? Jo diria que això es fa perquè tothom ho fa i així és molt fàcil dir que ja estalviem. Penso que quan truques a algun lloc i et surt una d’aquestes veus metàl•liques, s’interposa entre l’empresa i l’altre interlocutor una barrera innecessària que dificulta la comunicació.

Per les empreses que pensin que cuidar bé el client és vital pel seu negoci, si us plau, no feu fora el o la telefonista!

1 comentari:

  1. La persona que sovint té un contacte directe amb clients i proveïdors no pot ser substituïda per una màquina així com així. La telefonista (o el telefonista...jeje) hauria d'estar molt ben valorat!!

    ResponElimina